خدا زیبایی آرامش

گلواژه هایی درباره خدا زیبایی آرامش

خدا زیبایی آرامش

گلواژه هایی درباره خدا زیبایی آرامش

خدا زیبایی آرامش مطلوب همگان

  • ۰
  • ۰

سلام 

❤️على رغم این‌که انسان بى نهایت طلب است و هر کمالى را در حد بى نهایت آن جستجو مى‌کند، اما مى‌بینیم بسیارى از انسان ها به خدا و دین و تقرب الى الله و مقامات معنوى که مى‌رسند این جا کُمیتشان لنگ مى‌شود!
🌸 با این‌که ما مى‌دانیم مراتب ایمان و مقام هاى معنوى و بهره مندى از نعمت ها و رحمت الهى در حد بى نهایت است، اما معمولاً به همان مرتبه اول یا مراتب بسیار پایین آن قانعیم و براى نیل به مراتب بالاتر آنها تلاشى نمى‌کنیم!
🌸 چگونه است که در زمینه مسایل مادى حتى به کره ماه و سایر کرات در دیگر کهکشان ها قانع نیستیم، اما در معنویات به اندازه نان و پنیر و بخور و نمیرى و حتى پایین‌تر از آن بسنده مى‌کنیم؟! قانعیم به همین که در بهشت شیر و عسلى به ما بدهند! 
🌸یا حتى پایین تر، همین که اجازه دهند قدمى در بهشت بزنیم ما را بس است! و یا حتى گاه از آن هم پایین تر، همین که ما را جهنم نبرند راضى هستیم! قطعاً چنین چیزى بر اساس فطرت ما نیست. ما فطرتاً در هیچ زمینه‌اى به هیچ حدى قانع نیستیم.
 🌸این‌که احیاناً در زمینه مسایل معنوى و تقرب به درگاه الهى چنین حالتى در ما وجود دارد قطعاً ناشى از ضعف و بیمارى و مرضى در روح ما است. 
🌸نظیر این‌که انسان به طور طبیعى غذا خوردن، به خصوص غذاى لذیذ را دوست دارد، اما گاهى به علت بیمارى چنان مى‌شود
که گرچه ساعت ها است غذا نخورده، هیچ اشتها و میلى به غذا ندارد و اگر هم لقمه‌اى بخورد حالت تهوع به او دست مى‌دهد. 
🌸چنین حالتى طبیعى نیست بلکه فقط به هنگامى که جسم ما بیمار است و دچار اشکال و اختلالى شده، این مسأله پیش مى‌آید. در بُعد روحى نیز همین‌گونه است.
🌸 ما به طور طبیعى باید در همه زمینه هاى کمال، بى نهایت طلب باشیم؛ اگر در زمینه کمالات روحى و معنوى این گونه نیستیم نشان از نوعى بیمارى در روح ما است و باید در صدد اصلاًح آن برآییم.
🌸 بسیارى از ما اگر به نفس خودمان مراجعه کنیم، مى‌بینیم اگر اطمینان داشته باشیم که حتماً نازل ترین مرتبه بهشت را به ما خواهند داد و ما را به جهنم نخواهند برد، دیگر خیالمان آسوده مى‌شود و حرکتى براى بیشتر از آن نمى‌کنیم و ترجیح مى‌دهیم مشغول دنیا و مادیات باشیم!
🌸 به هر حال این واقعیتى است که وجود دارد و همان‌گونه که گفتیم نشان از نقص نفس و ضعف ایمان ما دارد.
🌸 باید از خدا بخواهیم که این حالت را از ما برطرف کند تا در زمینه مسایل و کمالات معنوى نیز نظیر مسایل مادى «‌حدّ یَقِف‌» نشناسیم و به هیچ حد و مرزى قانع نباشیم. 
📚 
🌸

  • ع. کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی